Comparative study of teaching reading in English classes at two primary schools in Brno – Bc. Kristýna Mrázová
Bc. Kristýna Mrázová
Master's thesis
Comparative study of teaching reading in English classes at two primary schools in Brno
Comparative study of teaching reading in English classes at two primary schools in Brno
Abstract:
Diploma thesis is researching and comparing the approaches to teaching reading in English classes at two primary schools in Brno, namely at St. Cyril and Methodius Comprehensive School and at Čejkovická Primary School. The thesis consists of both theoretical and practical part. The theoretical part examines several aspects connected to teaching reading in English, among others possible problems with …moreAbstract:
Diplomová práce zkoumá a porovnává přístupy k učení čtení v hodinách angličtiny na dvou základních školách v Brně, jmenovitě na Cyrilometodějském gymnáziu a na Základní škole Čejkovická. Tato práce se skládá jak z teoretické, tak z praktické části. Teoretická část se zabývá různými aspekty spojenými s učením čtení v angličtině, mimo jiné např. možnými problémy se čtením v cizím jazyce, procesem výuky …moreKeywords
Čtení výuka čtení rozvoj čtenářských zájmů čtení ve třídě zájmové čtení probléme ve čtení texty ke čtení učebnicové texty autentické texty. Reading teaching reading developing reading interests reading in class extensive reading reading problems reading texts course book texts authentic texts.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f25u2/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Katarína Lexová, M.A.
- Reader: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRÁZOVÁ, Kristýna. \textit{Comparative study of teaching reading in English classes at two primary schools in Brno}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/m1ew90/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Reading Activities for the Basic Schools
Jana Janečková -
Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading
Zuzana Tomková -
The use of authentic texts in reading
Valerie Hotová -
Utilization of drama techniques in motivating EFL students to read English course-book texts
Michal Prchlík -
Využití vzdělávacího softwaru ve výuce žáků s obtížemi ve čtení
Pavlína Haščynová -
Rychlé jmenování obrázků u žáků ve 2. třídě základní školy a základní školy logopedické jako prediktor úspěchu ve čtení a psaní
Anita ZLATOHLÁVKOVÁ -
Extensive Reading as a Tool to Develop Students' Motivation to Read in English in the Digital Age
Ludmila Hrubá -
Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading
Zuzana Tomková