Antroposofie Rudolfa Steinera a její vliv na umění – Bc. Kateřina Šťastná
Bc. Kateřina Šťastná
Bakalářská práce
Antroposofie Rudolfa Steinera a její vliv na umění
Rudolf Steiner's Antroposophy and its Influence on Art
Anotace:
Myšlenky Rudolfa Steinera vykazují vzhledem k evropskému chápání kultury a společnosti počátku 20. století řadou odlišných prvků. Ve veškerém lidském chování, vnímání a činnostech Steiner spatřoval silnou úlohu duchovních složek. Na základě svých názorů a tvrzení o duchovní obsahovosti založil Antroposofickou společnost, pomocí níž se duchovní předmět snažil představit křesťanské Evropě. Duchovní prvky …víceAbstract:
Rudolf Steiner’s ideas show significant differences between the understanding of European culture and society in the early 20th century. According to Steiner, spirituality played a vital role in human behavior, perception and activities. Based on his opinions regarding spiritual involvement he established so called Antroposophical Society, through which he sought to introduce spiritual objects to Christian …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yicg2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2013
- Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Jaroslav Střítecký, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Divadelní poetika Rudolfa Steinera
Jitka Šťávová -
Eurytmie a hudba na Waldorfské základní škole v Brně
Denisa Březinová -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser -
Využití nových médií a prezentace digitálního umění na Brno Art Open (2008–2022). Příspěvek k lokální historii mediálního umění
Simona Hladůvková