Mgr. Lucie MARTÍNKOVÁ

Master's thesis

Učební úlohy v geografickém vzdělávání na 1. stupni ZŠ jako prostředek rozvoje geografické gramotnosti

Learning Tasks in Geography Education at Primary School as a Means of Developing Geographic Literacy
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá gradovanými učebními úlohami jako prostředkem rozvoje geografické gramotnosti a kognitivního myšlení žáků 1. stupně základní školy. Teoretická část se zaobírá geografickou gramotností, která představuje hlavní cíl geografického vzdělávání, a jejímiž hlavními složkami jsou znalosti, dovednosti a schopnosti potřebné k porozumění geografickým jevům a procesům. Důraz je kladen …more
Abstract:
This thesis deals with graded learning tasks as a means of developing geographic literacy and cognitive thinking in primary school pupils. The theoretical part deals with geographic literacy, which is the main goal of geographic education, and its main components are the knowledge, skills and abilities needed to understand geographical phenomena and processes. The emphasis is on building pupils' geographical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2024
  • Supervisor: Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARTÍNKOVÁ, Lucie. Učební úlohy v geografickém vzdělávání na 1. stupni ZŠ jako prostředek rozvoje geografické gramotnosti. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta