Bc. Martin Vlach
Master's thesis
Měření sledovanosti médií
Media consumption measurements
Abstract:
Ústředním cílem mé diplomové práce bylo vymezení problematiky měření sledovanosti médií. Popsal jsem proces analýzy sledovanosti médií, jejímž cílem je utřídit a zpřehlednit informace z médií, upozornit na trendy a souvislosti či porovnání četnost zveřejněných příspěvků s konkurencí. Zároveň jsem definoval způsoby měření sledovanosti daných médií, popsal jednotlivé metody výzkumu a mediální asociace …moreAbstract:
The central aim of my thesis was to define the issue of media audience measurement. I described the process of analyzing media audience, which aims to organize and clarify information from the media, to highlight trends and context or comparing frequency of posts published with the competition. I also defined the ways of the media audience measurement, described the various methods of research and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 7. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gqa0r/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2013
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Proměny sledovanosti České televize v období 1998-2013
Petra Králová -
Měření sledovanosti médií
Miloš Stibal -
Gay minorita v mediálním světě seriálové a filmové produkce
Barbora Jelínková -
Percepce a produkce pravdivých a nepravdivých informací v prostředí internetu jako součást mediální výchovy
Martina KUCHAŘÍKOVÁ -
Mediální analýza obrazu seniora ve vybraných českých médiích
Pavla Grabacká