Jana Kopalová
Bakalářská práce
Neologismy v současné publicistice
Neologisms in contemporary journalism
Anotace:
Úkolem práce je podat přehled o neologismech vyskytujících se v současném tisku. Neologismy jsou popsány z hlediska jejich klasifikace, způsobů vzniku a příslušnosti ke slovním druhům. Pozornost je věnována také víceslovným neologismům a adaptaci přejatých neologismů do českého jazyka. Jsou zde také reflektovány některé aspekty, v nichž angličtina, jako jazyk, z něhož se převážně přebírají nová slova …víceAbstract:
The aim of the dissertation is to give an overview of neologisms which appear in contemporary journalism. Neologisms are described from the point of view of their classification, ways of origins and according to which part of speech they belong. The attention is paid to neologisms consisting of more lexems and to adaptation of borrowed words. Some aspects in which English (as the language which serves …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2010
- Vedoucí: Edvard Lotko
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 11. 5. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Česká filologie - Anglická filologie
Práce na příbuzné téma
-
Publicistický styl a proměny manipulační funkce ve slohovém vyučování na 2. stupni základních škol
Petra JANÍKOVÁ -
Lexical Cohesion in Publicistic Texts: a Comparative Analysis
Ivana TŮMOVÁ -
Jazyk a styl regionální publicistiky
Jitka BROŽOVÁ -
Znaky dnešního publicistického stylu<br>Forma mediálního pořadu věnovaného významné osobnosti regionu (Trutnov)
Kateřina Adamcová -
Znaky dnešního publicistického stylu
Alena Uhlířová -
Znaky dnešního publicistického stylu
Veronika Fousková -
Vybrané rysy stylu recenzí Pavla Mandyse
Lucie Bukáčková -
Cizí slova a nelogizmy v českém a polském tisku
Helena Soukupová
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses m61aui m61aui/2
12. 5. 2010