Bc. Petra Běhounková

Master's thesis

Major shifts in shaping Coca-Cola print advertisements

Major shifts in shaping Coca-Cola print advertisements
Abstract:
Tato práce se zabývá vývojem komerčního reklamního diskurzu. Jejím cílem je zanalyzovat, jakým způsobem reklama na Coca-Colu komunikuje s potenciálními zákazníky, a určit nejvýznamnější posuny v použitých reklamních technikách v období od roku 1886 do roku 2012. Pro záměry této práce je shromážděn korpus 100 reklam. Teoretická část práce klasifikuje a charakterizuje reklamu všeobecně, ale také v souvislosti …more
Abstract:
The present thesis deals with the development of commercial advertising discourse. Its goal is to analyze how Coca-Cola advertisements have been used to communicate with consumers and to indicate the major shifts in advertising techniques during the period since 1886 to 2012. For the purposes of this thesis is compiled a corpus of 100 advertisements. The theoretical part classifies and characterizes …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta