Major shifts in shaping Coca-Cola print advertisements – Bc. Petra Běhounková
Bc. Petra Běhounková
Master's thesis
Major shifts in shaping Coca-Cola print advertisements
Major shifts in shaping Coca-Cola print advertisements
Abstract:
Tato práce se zabývá vývojem komerčního reklamního diskurzu. Jejím cílem je zanalyzovat, jakým způsobem reklama na Coca-Colu komunikuje s potenciálními zákazníky, a určit nejvýznamnější posuny v použitých reklamních technikách v období od roku 1886 do roku 2012. Pro záměry této práce je shromážděn korpus 100 reklam. Teoretická část práce klasifikuje a charakterizuje reklamu všeobecně, ale také v souvislosti …moreAbstract:
The present thesis deals with the development of commercial advertising discourse. Its goal is to analyze how Coca-Cola advertisements have been used to communicate with consumers and to indicate the major shifts in advertising techniques during the period since 1886 to 2012. For the purposes of this thesis is compiled a corpus of 100 advertisements. The theoretical part classifies and characterizes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/izsme/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Emotiveness in Printed Advertisements. Based on Discourse Analysis of Inflight Magazines.
Petr Mařák -
Mediální diskurs vnímaný dětskými recipienty
Daniela Procházková -
The Recontextualization of Visual Elements in Dance Narrative
Ji Eun Lee -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
Vizuální verbální prvky v audiovizuálním překladu
Aneta ŠANTOROVÁ -
Vizuální verbální prvky v audiovizuálním překladu
Aneta ŠANTOROVÁ -
Foreign cultural features in advertisement and their impact on the major society consumers’ behavior
Laura Andresheva-Arginova