Bc. Martin Holas

Master's thesis

Budování hierarchie obalových těles na GPU

Bounding volume hierarchy construction on the GPU
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo vytvořit paralelní implementaci stavby hierarchie obalových těles pro sledování paprsku na GPU v jazyce C for CUDA. Kvalita datové struktury vybudovaná touto implementací byla porovnána s již existující jednovláknovou CPU implementací. Rychlost vybudování struktury pak byla porovnána s hodnotami z půuvodního článku.
Abstract:
The purpose of this work was to create parallel implementation of bounding volume hierarchy (BVH) builder for raytracing on GPU using language C for CUDA. The resulting BVH quality was compared with existing CPU implementation which runs in single thread. Overall speed of the BVH build was compared to values from the original article.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2012
  • Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Informatics / Computer Graphics

Theses on a related topic