Tom Nowak

Bachelor's thesis

Strategická analýza divize beauty care firmy Henkel

Strategic analysis of Henkel’s beauty care division
Abstract:
Tato práce se zabývá strategickou analýzou divize beauty care firmy Henkel. Cílem této práce je na základě strategické analýzy podniku navrhnout takovou strategii, která by této divizi zajistila růst tržeb a lepší postavení na trhu. V teoretické části jsou vysvětleny nejdůležitější strategické pojmy, metody a nástroje použité v této práci. V praktické části je nejprve provedena analýza vnějšího okolí …more
Abstract:
This thesis deals with strategic analysis of Henkel’s beauty care division. The aim of the thesis is to suggest such strategy that ensures revenue growth and improves the firm’s market position. The theoretical part defines the most important strategic concepts, methods and tools used in this thesis. The external environment is analyzed in the practical part using the PEST analysis and Porter’s five …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2019
  • Supervisor: Ondřej Machek
  • Reader: Josef Krause

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77103

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management