Kristýna Chalupová
Bakalářská práce
Jak zfilmovat divadlo
HOW TO FILM A DRAMA
Anotace:
Tato práce se zabývá filmovými adaptacemi divadelních inscenací z pohledu filmového producenta. První část je expozicí do problematiky filmových adaptací v obecné rovině - z hlediska historického vývoje a odborné kritiky - a slouží autorce především k vybudování argumentu, že audiovizuální záznam, pokud nemá být pouhou archivací divadelní inscenace, musí být přenesen do podoby filmu tak, aby mohl autonomně …víceAbstract:
This thesis focuses on film adaptations of theatre productions from the point of view of a film producer. The first part introduces the issue of film adaptations in general - from the historical and critiques's point of view - and brings up author' s idea that in order to produce more than just an archive recording of the production, it's essential to produce a film that can autonomously compete in …víceObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Jiří PITTERMANN
- Oponent: Ondřej ŠRÁMEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Produkce
Práce na příbuzné téma
-
Filmová adaptace divadelní inscenace a výhody, které přináší prolnutí divadelních a filmových principů.
Nikola Minářová -
Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachna
Zdeňka Petrová -
Filmové adaptace divadelních her v režii Xaviera Dolana
Marie Junová -
Filmová adaptace divadelní inscenace
Barbora Hovorková -
Slečna Julie a její adaptace
Hana Uhlířová -
Analýza adaptace divadelní hry Vražda v salonním coupé do kultovního filmu Rozpuštěný a vypuštěný
Adéla TRUCHLÁ -
komplexní scénografické řešení divadelní adaptace klasického filmu L.Bunuela "Anděl zkázy"
Jiří Karásek -
Filmové adaptace videoher – proč nejsou dobré?
Vladimír Mareček