Metody a strategie kritického myšlení ve slohové výuce na 2. stupni ZŠ – Bc. Jana Nejedlá
Bc. Jana Nejedlá
Master's thesis
Metody a strategie kritického myšlení ve slohové výuce na 2. stupni ZŠ
Methods and strategies of critical thinking in style tuition at second stage of basic school
Abstract:
Teoretická část diplomové práce se věnuje studiu konstruktivistického pojetí výuky a odpovídá na otázku, jakým způsobem konstruktivismus souvisí s kritickým myšlením. Diplomová práce zaměřuje pozornost k systému kurikulárních dokumentů orientovanou na oblasti Rámcového vzdělávacího programu, které souvisí s výukou českého jazyka – vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace a vzdělávací obor Český …moreAbstract:
The theoretical part of the thesis is devoted to the study of constructivist approach of teaching and responding to the question how constructivism relates to critical thinking. The thesis focuses attention to system curricula focused on the framework curriculum related to teaching the Czech language – educational area Language and communication and educational field in Czech language and literature …moreKeywords
rámcový vzdělávací program český jazyk slohová výuka metody a strategie kritického myšlení konstruktivismus program Čtením a psaním ke kritickému myšlení framework curriculum czech language style tuition methods and strategies of critical thinking constructivism program Reading and Writing for Critical Thinking
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p3zsv/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Vzdělávání k demokratickému občanství pomocí metod Filozofie pro děti a Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Martin Drnek -
Úroveň čtenářské gramotnosti u žáků běžných nespecializovaných základních škol a základních škol implementující program čtení a psaní ke kritickému myšlení
Iva HEJDOVÁ -
Metody čtením a psaním ke kritickému myšlení ve společenskovědním vzdělávání
Nikola ŠKODÁKOVÁ -
Critical Thinking Methods in English Lessons
Marcela Kůdelová -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva -
High School Students’ Attitude Towards Critical Thinking-Focused ESL Lessons
Eliška Mottlová -
Critical thinking in ESL lessons
Dana Ševčíková