Brand characters` influence on perceived brand personality – Nikol Peterská
Nikol Peterská
Master's thesis
Brand characters` influence on perceived brand personality
Vliv maskotů značky na vnímanou osobnost značky
Abstract:
Výhody pozitivně přijímané osobnosti značky z ní učinily hlavní zaměření branding strategií. Používání antropomorfismu k ovlivnění osobnosti značky je také celosvětově na vzestupu. Tato práce se proto zabývá odhalováním vztahu mezi maskoty značek (postavy představují značky) a vnímanou osobností značek. Vedlejší cíle práce zahrnují posouzení vlivu humoru a nostalgie na tento vztah. Hlavní částí výzkumu …moreAbstract:
The appeals of a favourable brand personality have made brand personality a core focus of branding strategies. The usage of anthropomorphism to affect brand personality is also on the rise globally. This thesis therefore concerned itself with uncovering the relationship between brand characters and perceived brand personality with secondary objectives including assessing the mediating influence of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88270
Thesis defence
- Date of defence: 13. 1. 2023
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Jan Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88270
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Brand ako cenné nehmotné aktívum organizácie
Peter Pavel -
Politický brand a jeho vnímání ve skupině prvovoličů
Jiří Šimon -
Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie
Ester Ledecká -
Vnímání českých environmentálních neziskových organizací očima veřejnosti (značka a branding)
Pavel Bláha -
Tvorba brandu a branding
Karolína Nowá -
Branding and Brand Strategy: The Case Study of Zara
Rusudan Gaprindashvili -
Osobnost jako značka
Lukáš Vaďura