Ing. Radek Pivoňka, B.Sc.
Master's thesis
Vstup firmy na zahraniční trhy
Entry to the foreign market
Abstract:
Hlavním předmětem práce je objasnit principy fungování mezinárodního obchodu, zejména pak vystihnout klíčové prvky při vstupu obchodní společnosti na pole mezinárodního podnikání. Teoreticky pojatá část diplomové práce je zaměřena zprvu na základní informace orientující se na vymezení významu a smyslu mezinárodních obchodních transakcí, objasnění strategie a plánování včetně příslušných rizik, která …moreAbstract:
The main objective of this project is to clarify the principles of international trade, especially to capture the key elements of the company in entering the field of international business. Theoretical part of the thesis is aimed on the basic information focusing on defining the meaning and importance of international business transactions, clarifying strategy and planning, including the risks that …moreKeywords
Analýza dovoz formy vstupu na trhy mezinárodní marketing průzkum trhu rizika vstupu strategie vstupu vývoz zahraniční obchod zahraniční trhy. Analysis import forms of entry to markets international marketing market research the risks of entry entry strategies to foreign markets export foreign trade foreign market.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/t26o9/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2012
- Supervisor: JUDr. Josef Novák
- Reader: Ing. Jan Bartoš
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
External and Internal Influence Factors of European SME's Choice of Entry Strategy to Brazil
Anna Katharina Lemke -
Identifying and Quantifying High Probability Trading Strategies in the stock market/Forex/indexes/ETFs: Key Success factors
Vadym Hedzyk -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Business strategy for a company entering foreign markets
Zhanara Osmonova -
Foreign Direct Investments as a Tool for Foreign Market Penetration
Anastasiia Onyshchenko -
E-Commerce as a Foreign Markets Entry Strategy
Ali Kasimov -
Helping a Football Company to penetrate Foreign Markets: defining an International Development Strategy
Patrik Vala -
Výnosnost a rizikovost přímých zahraničních investic na emerging markets
Martin Roháček