Michaela Malůšová

Bachelor's thesis

Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole

Educational problems of preschool children with ADHD from the perspective of teachers at nursery school
Abstract:
Tato bakalářská práce se snaží objasnit názor učitelek v mateřské škole na předškolní děti s poruchou ADHD a popsat metody práce učitelek s těmito dětmi. V teoretické části práce popisuji poruchu ADHD, její vznik, diagnostiku, vznik poruchy a její projevy. V praktické části jsem zkoumala názory učitelek na děti s poruchou ADHD pomocí rozhovorů, které jsem následně kódovala a kategorizovala.
Abstract:
This thesis aims to clarify the opinion of kindergarten teachers at preschool children with ADHD and describes the methods of teachers work with these children. The theoretical part describes ADHD, its origin, diagnostics, the origin of disorder and its symptoms. In the practical part, I examined the views of teachers on children with ADHD using inter-views, which I subsequently be encoded and categorized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Accessible from:: 30. 4. 2015

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Malůšová, Michaela. Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training