Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole – Michaela Malůšová
Michaela Malůšová
Bachelor's thesis
Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole
Educational problems of preschool children with ADHD from the perspective of teachers at nursery school
Abstract:
Tato bakalářská práce se snaží objasnit názor učitelek v mateřské škole na předškolní děti s poruchou ADHD a popsat metody práce učitelek s těmito dětmi. V teoretické části práce popisuji poruchu ADHD, její vznik, diagnostiku, vznik poruchy a její projevy. V praktické části jsem zkoumala názory učitelek na děti s poruchou ADHD pomocí rozhovorů, které jsem následně kódovala a kategorizovala.Abstract:
This thesis aims to clarify the opinion of kindergarten teachers at preschool children with ADHD and describes the methods of teachers work with these children. The theoretical part describes ADHD, its origin, diagnostics, the origin of disorder and its symptoms. In the practical part, I examined the views of teachers on children with ADHD using inter-views, which I subsequently be encoded and categorized …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Accessible from:: 30. 4. 2015
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MALŮŠOVÁ, Michaela. \textit{Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2015. Available from: https://theses.cz/id/mfbh1l/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Malůšová, Michaela. Výchovné problémy u předškolních dětí s poruchou ADHD z pohledu učitelek v mateřské škole. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training