Spotřební chování na regionálním trhu potravin – Eliška Ressová
Eliška Ressová
Bachelor's thesis
Spotřební chování na regionálním trhu potravin
Consumer behaviour on the regional food market
Abstract:
Ressová, E. Spotřební chování na regionálním trhu potravin. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Tato bakalářská práce se zaměřuje na spotřební chování na trhu regionálních potravin. Hlavním cílem práce je identifikace faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů generací X, Y a Z při nákupu těchto potravin. Aplikování shlukové analýzy umožnilo výsledky z dotazníkového šetření …moreAbstract:
Ressová, E. Consumer behaviour on the regional food market. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2024. This bachelor thesis focuses on consumer behavior in the regional food market The main objective of the thesis is to identify the factors that influence the purchasing behavior of consumers from generations X, Y, and Z for these foods. The application of cluster analysis allowed the results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2024
- Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
- Reader: Michal Pšurný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Trade Management
Theses on a related topic
-
Regionální potravina z pohledu spotřebitele v Plzeňském kraji
Lucie BÁRTOVÁ -
Značky Regionální potravina, KLASA a BIO pohledem spotřebitele v Plzeňském kraji
Martin Šrámek -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Film consumption behaviour of generation Y
Maryia Novikava -
Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Petra Širatovská -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Consumers´ Typology on the Czech Market of Food Products Assigned by Quality Labels
Tomáš Sadílek -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle