Benefit Assessment of a Self-Designed Coursebook – Bc. Nikola Chaloupková
Bc. Nikola Chaloupková
Master's thesis
Benefit Assessment of a Self-Designed Coursebook
Benefit Assessment of a Self-Designed Coursebook
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Zhodnocení výhod vlastně-vytvořené učebnice“ se zabývá tématem vlastně-vytvořených učebnic v prostředí jazykových škol, a zda takový materiál může poskytnout určité výhody v porovnání s komerčně vydávanými učebnicemi. Tato práce analyzuje a porovnává aspekty dvou učebnic na základě vybraných kritérií s cílem zjistit, zda vytváření vlastní učebnice stojí za to úsilí. Teoretická …moreAbstract:
The diploma thesis titled “Benefit Assessment of a Self-Designed Coursebook” deals with the matter of self-designed coursebooks in a language school environment and whether such material may provide any benefits compared to a commercially published coursebooks. The thesis analyses and compares aspects of two coursebooks based on a list of set criteria with the aim to determine whether designing own …moreKeywords
výukové materiály učebnice vlastní učebnice komerčně vydávaná učebnice výhody vlastně-vytvořené učebnice zhodnocení zhodnocení výhod jazykové školy analýza učebnice výběr učebnice hodnocení učebnice teaching materials coursebooks textbooks self-designed coursebook commercially published coursebook benefits of a self-designed coursebook assessment benefit assessment language schools coursebook analysis selecting a coursebook evaluating a coursebook
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nmhqj/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2021
- Supervisor: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
ELT Coursebook Evaluation (From the Perspective of the Preparation for the New Maturita Exam )
Miroslav Bublík -
Teaching Culture in an Upper Secondary School in the Czech Republic
Katarína Gábryšová -
Teaching Culture in Lower Secondary English Classes
Ludmila Tvrdoňová -
Teaching Culture in Primary English Classes
Adéla Schejbalová -
Teaching Aids in English Language Teaching: Choosing a Textbook
Michaela Horáčková