Characterizing attributes influencing consumers’ behavior when choosing a restaurant using conjoint analysis – Dominik Sihlovec
Dominik Sihlovec
Master's thesis
Characterizing attributes influencing consumers’ behavior when choosing a restaurant using conjoint analysis
Charakterizácia atribútov ovplyvňujúcich spotrebiteľské správanie pri výbere reštaurácie použitím conjointnej analýzy
Abstract:
Cieľ tejto diplomovej práce bolo skúmať a interpretovať jednotlivé levely atribútov, ktoré sú zvažované potenciálnymi zákazníkmi pri výbere reštaurácie. Spomedzi všetkých skúmaných atribútov kvality jedla, ceny jedla, atmosféry reštaurácie a kvality servisu bola kvalita jedla vyhodnotená ako najdôležitejší atribút so 40% indexom dôležitosti, nasledovaný cenou jedla (25%), atmosférou (20%), a napokon …moreAbstract:
The goal of this master thesis was to examine and interpret different levels of attributes consumers evaluate when making a choice of visiting a restaurant with particular combination of such criteria. Out of four examined attributes, food quality, average price per meal, restaurant atmosphere and quality of service provided, food quality attribute ranked the most important with 40% importance level …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 11. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81750
Thesis defence
- Date of defence: 9. 11. 2020
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Vladan Antonovic
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIHLOVEC, Dominik. \textit{Characterizing attributes influencing consumers’ behavior when choosing a~restaurant using conjoint analysis}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/mhof14/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81750
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analýza sítě gastronomických zařízení v regionu Hořovicko
Zdeňka Laštovičková -
Mediální reprezentace vybraných gastronomických diskurzů v magazínu Apetit
Martin Bláha -
Analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném stravovacím zařízení
Kristýna DRYÁKOVÁ -
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Marketingový výzkum
Eva Pešlová -
Analýza preferencí zákazníků pomocí conjointní analýzy
Lukáš Adamovic -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior Analysis on the Cosmetic Salons Market
Kira Karataeva