Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie – Petra VAŇKOVÁ
Petra VAŇKOVÁ
Diplomová práce
Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie
The process of generalization in teaching of elementary geometry
Anotace:
Cílem práce je analyzovat vnější a vnitřní podmínky pro tvorbu generických modelů na 1. stupni základní školy. Teoretická část této práce popisuje obsah učiva a postoje učitelů ke geometrii, objekty, nástroje a jazyk geometrie. Dále se zabývá generickým modelem a jeho jednotlivými fázemi: poznávací proces, motivace, izolované modely, generický model a abstraktní poznatek. Praktická část mapuje nabídku …víceAbstract:
The main aim of this thesis is to analyze external and internal conditions for the creation of generic models during the first years of primary school. The theoretical part of the thesis describes a content of the curriculum and attitude of geometry teachers, objects, tools and the language of geometry. It also deals with the generic model and its individual phases: the process of recognition, motivation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2015
Zveřejnit od: 1. 4. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 5. 2015
- Vedoucí: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VAŇKOVÁ, Petra. Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2015
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Výživa dětí a zdravý životní styl v edukačním procesu u dětí
Marie Kratochvílová -
Projevy interakčního a komunikačního stylu učitele v edukačním procesu
Jana STRATILOVÁ -
Projektové vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ
Eliška Fridrichová -
Zásada názornosti v matematice na 1. stupni ZŠ
Kateřina Daňková -
Projekt Školní výlet zaměřený na matematiku 1. stupně
Jitka Poslušná -
Práce s daty v matematice na 1. stupni základní školy
Michaela NEJEDLÁ -
Poměr v učebnicích matematiky pro 2. stupeň ZŠ: analýza učebnic z hlediska využitelnosti při diferencované výuce
Nikola Švárová -
Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni ZŠ
Kateřina Chytrová