Společné rysy politických procesů 50. let 20. století v Československu a v Arthur Millerově "Zkouška ohněm" – Bc. Linda Chmelíková
Bc. Linda Chmelíková
Bachelor's thesis
Společné rysy politických procesů 50. let 20. století v Československu a v Arthur Millerově "Zkouška ohněm"
Common features of the Czechoslovak political trials of the 1950s and in Arthur Miller´s The Crucible
Abstract:
Cílem této práce je rozbor společných rysů politických procesů z 50. let 20. století v Československu a v Arthur Millerově "Zkouška ohněm". Práce poskytuje popis obou událostí a dále se zaměřuje na dobu, kdy byla napsána divadelní hra "Zkouška Ohněm".Abstract:
The aim of this paper is to analyze common features of Czechoslovak political trials and witch trials in Arthur Miller´s The Crucible. It provides a description of both political and witch trials. Furthermore, it focuses on the period of time when the play The Crucible was written.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: Daniel Paul Sampey, MFA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHMELÍKOVÁ, Linda. \textit{Společné rysy politických procesů 50. let 20. století v Československu a v Arthur Millerově ''Zkouška ohněm''}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2011. Available from: https://theses.cz/id/mhzcri/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Chmelíková, Linda. Společné rysy politických procesů 50. let 20. století v Československu a v Arthur Millerově "Zkouška ohněm". Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education