Discourse Analysis of Health and Social Advertising – Iveta Danišová
Iveta Danišová
Bachelor's thesis
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Abstract:
This bachelor´s thesis deals with the analysis of particular persuasive strategies which are used in health and social advertising. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part focuses on discourse, discourse analysis and advertising. Further, social advertising and marketing, persuasive devices and visual aspects used in advertisements are specified. Moreover, the …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkrétních přesvědčovacích strategií, které jsou použity v inzerci týkající se zdraví a sociální problematiky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zaměřuje na diskurz,diskurzivní analýzu a reklamu. Dále jsou specifikovány pojmy sociální reklama a marketing, přesvědčovací strategie a vizuální aspekty, které jsou v …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Danišová, Iveta. Discourse Analysis of Health and Social Advertising. Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Souvislosti stresu a kognitivních funkcí v raných fázích schizofrenie.
Jan Lindner -
A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
Lenka Pivoňková -
"A kdy už umřeš, babičko?"Reflexe ztráty blízkého člověka jako téma ve výtvarném umění a výtvarné výchově.
Terezie KUKLIŠOVÁ -
Možnosti využití sociální sítě Facebook pro firmy včetně placené inzerce
Anna Kopytová -
Novinová inzerce jako forma seznámení ve druhé polovině 19. století
Jiří Gatnar -
„Jen inzerce nás neuživí“: Ne/ochota členů českého publika platit za online žurnalistický obsah
Tereza Hálová -
Psychologické faktory ovlivňující úspěšnost inzerce při výběru kandidátů
Hana Řádková -
Diskurz české komunální politiky ve srovnávacím česko-anglickém pohledu
Ivana MROZKOVÁ