Média a politické strany za 1. republiky – Simona Kavečanská
Simona Kavečanská
Bakalářská práce
Média a politické strany za 1. republiky
Media and political parties during the First Republic
Abstract:
This work deals with the position of the media in political affairs in the 1st Republic. The emphasis is on the influence of the media. The theoretical part focuses on the description of political affairs from a general point of view and on the description and position of the media in the first republic. In the practical part, these findings are reflected in specific examples of political affairs in …víceAbstract:
Táto práca pojednáva o postavení médií v politických aférach v 1. republike. Dôraz kladie na vplyv médií. V teoretickej časti sa zameriava na popis politických afér z obecného hľadiska a na popis a postavenie médií v prvej republike. V praktickej časti sa tieto zistenia premietajú do konkrétnych príkladov politických afér v prvej republike Cieľom tejto práce je poukázať na to, akú rolu zohrávali médiá …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.vsci.cz/th/akikk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2021
- Vedoucí: PhDr. Petr Valenta, Ph.D.
- Oponent: doc. Martin Jemelka
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: CEVRO InstitutCEVRO Institut
Bakalářský studijní program / obor:
Politologie / Politologie a mezinárodní vztahy
Práce na příbuzné téma
-
Reflexe čapkovské "Silvestrovské aféry" v českém tisku
Radana Kolčavová -
Politické aféry první republiky
Aleš PALUCHA -
Zahraniční politika první republiky s ohledem na politickou a národnostní příslušnost vlád
Jana Herzingerová -
Vývoj českého fašismu za první republiky
Jan BENEDIKT -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika