Ing. Magdalena Šajdlerová, DiS.

Bachelor's thesis

Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol

Coping strategies used by kindergarten teachers
Abstract:
Práce je zaměřena na copingové strategie využívané učiteli mateřských škol. Práce je teoreticko - empirická. Hlavním cílem práce je definovat využívané copingové strategie učiteli mateřských škol. V první části práce jsou představena teoretická východiska dané problematiky. Empirická část shrnuje a interpretuje výsledky provedeného kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumu je popsat, jak učitelé mateřských …more
Abstract:
This thesis focuses on coping strategies for kindergarten and pre-school teachers. It is both a theoretical and empirical work. The main aim is to define what strategies pre-school teachers use for coping with stress. Part 1 presents a theoretical background of coping strategies. The empirical part summarises and interprets the results of quantitative research, the aim of which was to describe how …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2021

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šajdlerová, Magdalena. Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol. Zlín, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training