Patos jako přirozená součást filmového vyprávění – Irena Soukupová
Irena Soukupová
Diplomová práce
Patos jako přirozená součást filmového vyprávění
Pathos as a Natural Aspect of Film Narration
Anotace:
Práce se zabývá fenoménem velmi diskutovaným a špatně uchopitelným. Patos má totiž pro současnou společnost mnoho významů a ne vždy kladných. Proto se jej ve své práci pokusím uchopit a v rámci možností i definovat. Součástí práce bude také popis využití či zneužití patosu ve filmu. A také zamyšlení nad měřítkem patosu, resp. tím co určuje, zda jde ještě stále o patos, nebo o cosi, co někteří označují …víceAbstract:
In my work I deal with a phenomenon that has been discussed widely but still remains elusive pathos.Pathos bears significances for current society that are not always positive. That is why I am going to try to define it, as well as categorize it. I am going to describe the usage and exploitation of pathos in cinema. I am also going to think of pathos criteria or what it determines - is it still pathos …víceKlíčová slova
narace ve filmuKlíčová slova
sovětská kinematografieKlíčová slova
britská kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmová řečKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
americká kinematografie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9729
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2016
- Vedoucí: Marek VAJCHR
- Oponent: Marie MRAVCOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros