Context Knowledge Utilization in Word Recognition of Czech Students of English – Michal Kubánek
Michal Kubánek
Master's thesis
Context Knowledge Utilization in Word Recognition of Czech Students of English
Context Knowledge Utilization in Word Recognition of Czech Students of English
Abstract:
The thesis investigates whether Czech students of English employ top-down strategies in speech perception. Three experiments were carried out dealing with sentence semantic context (1) and visual information (3) utilization for word recognition, and acoustic and visual information integration (2). The results suggest that the listeners are able to make use of semantic information for word recognition …moreAbstract:
Tato diplomová práce zkoumá, zda čeští studenti angličtiny využívají při percepci řeči kontextové informace. Byly provedeny tři experimenty, které zkoumaly využívání větné sémantiky (1) a obrazové informace (3) pro rozpoznání slova a proces integrace informací v akustické a vizuální formě (2). Výsledky prokázaly, že posluchači při rozpoznání slova využívají sémantiku věty a že dokáží integrovat akustickou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2008
- Supervisor: Šárka Šimáčková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUBÁNEK, Michal. \textit{Context Knowledge Utilization in Word Recognition of Czech Students of English}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2008. Available from: https://theses.cz/id/mkwuaw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 8. 2008 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMaster programme / field:
Humanitní studia / Anglická filologie - Žurnalistika
Theses on a related topic
-
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
World of Warcraft as a Tool for Second Language Acquisition
Vít Měřička -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
The Influence of Adventure Video Games on Second Language Vocabulary Acquisition of EFL Secondary School Learners
Lucie Štolfová -
The Effect of Video Games on Second Language Acquisition
Jesika Hamadová -
Vliv sebehodnocení jako nástroje učení se cizího jazyka na osvojení tohoto jazyka
Jolana Růžičková -
Vliv sebehodnocení jako nástroje učení se cizího jazyka na osvojení tohoto jazyka
Jolana Růžičková -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights