Daniel Klika

Bachelor's thesis

Vliv marketingu na racionální rozhodování retailových investorů

Effect of marketing in relation to rational decision-making of retail investors
Abstract:
Předmětem práce je ověřit, zda televizní reklamní kampaně, zejména ty humorně zpracované, mají vliv na racionální rozhodování retailových investorů. Zohledňuji své praktické zkušenosti a poznatky získané během pětileté praxe na pozicích finančního poradce a osobního bankéře u předních českých finančních korporací. Uvádím do kontextu podílových fondů na českém trhu, analyzuji investiční produkty nabízené …more
Abstract:
The subject of this bachelor's thesis is to verify if TV marketing campaigns, especially the funny ones, have effect on rational decision-making of retail investors. I use my practical knowledge obtained over five years of working as financial advisor and personal banker for prominent czech financial corporations.I present context of investment funds on czech financial market, I analyze financial products …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2019
  • Supervisor: Kamila Matysová
  • Reader: Vladimíra Khelerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76367