Vliv marketingu na racionální rozhodování retailových investorů – Daniel Klika
Daniel Klika
Bachelor's thesis
Vliv marketingu na racionální rozhodování retailových investorů
Effect of marketing in relation to rational decision-making of retail investors
Abstract:
Předmětem práce je ověřit, zda televizní reklamní kampaně, zejména ty humorně zpracované, mají vliv na racionální rozhodování retailových investorů. Zohledňuji své praktické zkušenosti a poznatky získané během pětileté praxe na pozicích finančního poradce a osobního bankéře u předních českých finančních korporací. Uvádím do kontextu podílových fondů na českém trhu, analyzuji investiční produkty nabízené …moreAbstract:
The subject of this bachelor's thesis is to verify if TV marketing campaigns, especially the funny ones, have effect on rational decision-making of retail investors. I use my practical knowledge obtained over five years of working as financial advisor and personal banker for prominent czech financial corporations.I present context of investment funds on czech financial market, I analyze financial products …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76367
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2019
- Supervisor: Kamila Matysová
- Reader: Vladimíra Khelerová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76367
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Manažer obchodu
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Analýza investičních intrumentů z perspektivy drobného investora
David Sobotka -
Banková únia - Fond na ozdravenie bánk (rezolučný fond)
Andrea Hudáčová -
Fundační struktury po rekodifikaci (nadace, nadační fond, svěřenský fond)
Eliška Fučíková -
Středoevropský fond fondů jako zdroj financování MSP typu start-up
Frederika Janoštiaková -
Podnikatelský svěřenský fond
Ondřej Stehlík