Bc. Ivana Fraňková

Master's thesis

Obrana hudebního formalismu: vybrané texty moderní angloamerické diskuse

A Defense of the Music Formalism: Selected Text of the Modern Anglo-American Discussion
Abstract:
Diplomová práce má za cíl obhájit tvrzení, že posluchač tzv. absolutní hudby může při poslechu hudebního díla prožívat jisté emoce, avšak absolutní hudba samotná tyto emoce nevyjadřuje. Pomocí výkladu a rozboru textů moderní angloamerické diskuse o hudebním formalismu a pomocí vlastního praktického průzkumu se pokusíme doložit, že naše základní tvrzení je správné.
Abstract:
Diploma thesis aims to defend the statement which says that the auditor of so called absolute music can experience certain emotions, but absolute music itself does not express these emotions. By means of interpretation and analysis papers of modern anglo-american discussion about musical formalism and by the help of our own practical research we try to attest that our basic proposition is correct.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Petr Osolsobě, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics and Culture Studies