Matúš Madaras

Bachelor's thesis

Marketingová strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha

Marketing Strategy of the Football Club AC Sparta Prague
Abstract:
Práce je zaměřena na marketingovou strategii fotbalového klubu AC Sparta Praha. Cílem je zaznamenat a vyhodnotit marketingové tahy fotbalového klubu AC Sparta Praha v období od sezony 2015/2016 až do jara roku 2021. Výzkumnou otázkou je „Jak působily herní výkony Sparty na ekonomické výsledky a popularitu klubu na sociálních sítích?“. V teoretické části jsou v prvních dvou kapitolách shrnuty aktuální …more
Abstract:
The thesis is focused on the marketing strategy of the football club AC Sparta Prague. The aim is to record and evaluate marketing moves of the club in the period between the 2015/2016 season and the spring of 2021. The research question is "How did Sparta's game performance affect economic results and popularity of the club on social networks?". The theoretical part summarizes first two chapters of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Kamila Matysová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82727