Mgr. Daniel BIZOŇ
Master's thesis
Computer Game as a Specific Discourse
Computer Game as a Specific Discourse
Abstract:
This thesis should provide a framework for a systematic description of text and spoken discourse in computer games. Methodologically it is based on Investigating English Style by Crystal and Davy (1969). From the corpus of eight computer role playing games four sub-varieties were established according to their agents, their functions, and their contribution to the flow state. In the Introduction basic …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce je poskytnout základ pro systematický popis jazyka, který se v počítačových hrách objevuje jak v psané, tak i v mluvené podobě. Metodologicky je založená na práci Investigating English Style od autorů Crystal a Davy (1969). Z korpusu celkem osmi počítačových her na hrdiny byly ustanoveny čtyři sub-variety, které byly definovány na základě svého činitele, funkce a jejich podílu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2009
Accessible from:: 28. 5. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2009
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BIZOŇ, Daniel. Computer Game as a Specific Discourse. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.5.2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 28. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka pro SŠ - Učitelství základů společenských věd pro SŠ
Theses on a related topic
-
Realizace počítačové hry s motivy deskové a karetní hry
Richard Haraším -
Počítačová hra - Skákací hra pomocí Pygame
Ondřej NEČESANÝ -
Vzdělávací počítačové hry
Miroslav Rouča -
Interaktivita v současných online textových hrách na hrdiny
Dominika Dufková -
Návrh a implementace aplikace pro podporu hráčů stolních her na hrdiny
Zuzana Osobová