Bc. Anna Ondráčková

Master's thesis

Weinwerbung aus textlinguistischer und translatologischer Sicht

Wine advertising from text linguistic and translatological point of view
Abstract:
The present Master’s thesis is a linguistic and translational analysis of printed wine advertising spots. The thesis consists of two parts, the theoretical and the practical part. On the theoretical part, I introduce and explain various terms and definitions from the field of advertising theory, including advertising communication and media. Moreover, I examine the morphological, lexicological, syntactic …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá lingvistickou a translatologickou analýzou tištěných reklamních spotů na víno. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vysvětluji pojmy a definice z oblasti teorie reklamy, dále se zabývám reklamní komunikací a médii. Kromě toho zkoumám reklamu z hlediska morfologie, lexikologie, syntaxe, gramatiky a stylistiky. Detailně …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 2. 2021
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta