Auto jako kabelka: Kupují spotřebitelé vozy dle aktuálních barevných trendů? – Tereza Červenková
Tereza Červenková
Bachelor's thesis
Auto jako kabelka: Kupují spotřebitelé vozy dle aktuálních barevných trendů?
Car as a Purse: Do Consumers Buy Vehicles Based on the Actual Color Trend?
Abstract:
Práce zkoumá existenci barevného trendu v automobilovém průmyslu ve sledovaném období leden 2009 -- prosinec 2013. Každá barva má sestaveny tři modely, které se od sebe liší cenovou kategorií. Výsledky odhalují, že lze prokázat existenci barevného trendu pro určité barvy a to konkrétně pro barvu bronzovou a modrou. Dlouhodobě probíhajícímu trendu na trhu s automobily vévodí barva bílá.Abstract:
This thesis explores the appearance of a trend in paint colors in the automotive industry during the observed time frame between January 2009 and December 2013. Each color scheme applied to three models which differ in their pricing category. The results reveal we can prove the existence of a trend for certain colors, particularly for bronze and blue. The long term trend on the automotive market has …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/43450
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2014
- Supervisor: Dominik Stroukal
- Reader: Klára Čermáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/43450
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Hedonický přístup k tvorbě cen: sekundární trh s osobními automobily
Jan Kadlček -
Dopady pandemie Covid-19 na automobilový trh v ČR se zaměřením na společnost Porsche Česká republika s.r.o.
Martin Štika -
Lokalizace marketingové komunikace pro vietnamský automobilový trh
Thuy Duong Nguyen -
Vliv vybraných proměnných na automobilový trh
Kateřina Kosířová -
Growth strategies for Czech car dealerships facing market disruptions: case study of Autosalon Klokočka
Anna Maslikova -
A comparison of OEM entering the automotive market of ASEAN
Yuri Konushin -
Konkurenceschopnost podniku při vstupu na zahraniční trh
Eliška Krouská -
Marketing Strategy for Market Entry of Škoda Auto Group to the Vietnamese Market
Thang Nguyen Viet