Ing. Jana Akrmanová, DiS.

Bachelor's thesis

Metrosexuál – nový spotřebitelský typ v propagaci

Metrosexual - A New Type of Promotion to Consumers
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat pojem metrosexuál jako nový spotřebitelský typ a to nejen z hlediska typologie životního stylu, ale zejména z hlediska masové komunikace a reklamy, využití typu metrosexuála v různých formách reklamního působení. Práce se zabývá vývojem pojmu metrosexuál až k současnému, spotřebitelsky vyhraněnému pojetí. Zabývá se charakteristickými rysy metrosexuála a snaží …more
Abstract:
The aim of this bachelor work is to analyze the term Metrosexual as a new type of consumer, not only in terms of typology of lifestyle, but particularly in terms of mass communication and advertising, to use the type of metrosexual in various forms of advertising coverage. The work deals with the development of the concept of metrosexual to the present, consumer oriented conception. It deals with characteristics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní