Historické kořeny minimalistického filmu – Michal Böhm
Michal Böhm
Diplomová práce
Historické kořeny minimalistického filmu
Historical roots of the conemporary minimalistic cinema
Anotace:
Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů.Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení …víceAbstract:
Mimalism represents a film style which still partially predominates on the contemporary art festivals although it reached its peak during in the beginning of the 21. century.Minimalism is a style which supresses the pallete of formalistic tools, expressive elements and typical narative structures and drama. It also works extensively with time and the depiction of everyday. Minimalistic cinema experience …víceKlíčová slova
filmKlíčová slova
minimalismusKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
dějiny filmuKlíčová slova
neorealismus (film)Klíčová slova
strukturální filmKlíčová slova
filmové režisérkyKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
analýzy filmových děl
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 9. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9572
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 10. 2016
- Vedoucí: Zdeněk HOLÝ
- Oponent: Marek BOUDA
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Film jako fosílie: Poznámky z Eremocénu Viery Čákanyové
Tereza Kozáková -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV -
Atentát na Reinharda Heydricha aneb Historická událost jako filmová situace
Adam Kratochvíl