Michal Böhm
Master's thesis
Historické kořeny minimalistického filmu
Historical roots of the conemporary minimalistic cinema
Abstract:
Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů.Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení …moreAbstract:
Mimalism represents a film style which still partially predominates on the contemporary art festivals although it reached its peak during in the beginning of the 21. century.Minimalism is a style which supresses the pallete of formalistic tools, expressive elements and typical narative structures and drama. It also works extensively with time and the depiction of everyday. Minimalistic cinema experience …moreKeywords
filmKeywords
minimalismusKeywords
filmová teorieKeywords
dějiny filmuKeywords
neorealismus (film)Keywords
strukturální filmKeywords
filmové režisérkyKeywords
filmoví režiséřiKeywords
analýzy filmových děl
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2016
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/9572
Thesis defence
- Date of defence: 7. 10. 2016
- Supervisor: Zdeněk HOLÝ
- Reader: Marek BOUDA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Film jako fosílie: Poznámky z Eremocénu Viery Čákanyové
Tereza Kozáková -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV -
Atentát na Reinharda Heydricha aneb Historická událost jako filmová situace
Adam Kratochvíl