trategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers – Hana Kučmašová
Hana Kučmašová
Master's thesis
trategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Strategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Anotácia:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku fast fashion reteilerů. Teoretická část práce se zabývá teorií strategie a mezinárodní strategie a fast fashion retailingu. Praktická část se pak soustřeďuje na působení fast fashion retailerů v České republice. Hlavní součástí praktické části jsou tři případové studie zabývající se působením mezinárodních řetězců MANGO, Zara a H&M na českém trhu; prostřednictvím …viacAbstract:
The aim of this master thesis is to define fast fashion and fast fashion retailing, and describe specifics of their business activities with deep focus on the Czech market. The theoretical part reviews literature dealing with international strategy and management and fashion and fast fashion retailing. The empirical part then focuses on real-life business cases. In order to illustrate the behaviour …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 12. 2009
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22202
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2010
- Vedúci: Martina L. Jaklová
- Oponent: Helena Sedláčková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22202
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / odbor:
Ekonomika a management / International Management
Práce na příbuzné téma
-
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Renaissance theatre in England and its comparison with the theatre in the Czech Lands in the Renaissance period
Lucie Pupalová -
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Sabrina Mamedova -
The differences between generations in shopping behavior for fast fashion products.
Elvira Bakirova