Bc. Iva Katrušáková

Master's thesis

Vizuální vnímání světa: Úloha reklamy v uměleckém procesu

Visual Perception of the World: Role of Advertising in the Artistic Process
Abstract:
Reklama nás obklopuje, v dnešním světě je všude, kam se podíváme. Jak moc reklamu vnímáme a do jaké míry se stává naším estetickým kódem? Cílem diplomové práce je, aby žáci kriticky vnímali reklamu a uvědomovali si její přítomnost. Práce se v první řadě snaží objasnit vizuální aspekty reklamy a to především v oblasti grafického designu — konkrétně se zaměřuje na plakát. Řeší, jaký vliv má plakát na …more
Abstract:
Advertising surrounds us in today´s world, and it appears everywhere we look. How much do we perceive advertising, and to what extent does it become our aesthetic code? The aim of this thesis is to teach students to perceive advertising critically and become aware of its presence. This thesis deals with explaining of the visual aspects of advertising, especially in the field of graphic design. Specifically …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 2. 2017
  • Supervisor: Mgr. Martina Želazková
  • Reader: Mgr. Jan Špaček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education