La posmodernidad en Celia se pudre de Héctor Rojas Herazo – Jakub HROMADA
Jakub HROMADA
Master's thesis
La posmodernidad en Celia se pudre de Héctor Rojas Herazo
Postmodernity in Celia se pudreb by Héctor Rojas Herazo
Abstract:
Práce se věnuje poslednímu románu Héctora Rojase Heraza, Celia se pudre. K jeho analýze a interpretaci využívá postmoderních teorií v dílech J. F. Lyotarda a M. Calinesca. S odkazem na práce M. Foucaoulta se snaží doložit důležitost kritiky moci a nachází styčné body pro interpretaci jazyka, času a místa s teorií heterogeneity J. Corneja Polara. Pro studium struktury práce vychází z rizomatického modelu …moreAbstract:
The paper is dedicated to the last Héctor Rojas Herazo?s novel, Celia se pudre. To its analysis and interpretation the paper uses postmodern theories in the works of J. F. Lyotard and M. Calinescu. Attending to M. Foucault works, it tries to exemplify the power criticism?s importance, as well it finds common points for language, time and place interpretation in the J. Cornejo Polar?s theory of heterogeneity …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2012
Accessible from:: 17. 5. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2012
- Supervisor: Doc. PhDr. Eduard Krč, Dr.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HROMADA, Jakub. La posmodernidad en Celia se pudre de Héctor Rojas Herazo. Olomouc, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 5. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Philology / Spanish Philology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights