Mgr. Nikola Vilímková

Master's thesis

Ženy a sexismus v české reklamě

Women and sexism in czech commercials
Abstract:
Hlavním tématem této práce bude využití motivu sexuálních indikátorů a stereotypizace v reklamním sdělení. Pomocí diskurzivní analýzy bude zjišťováno, jakým způsobem zadavatelé oslovují své potenciální zákazníky v oblasti sexistických reklam. Tato diplomová práce bude obsahovat sedm analýz reklam, na které byla podána stížnost z důvodů sexismu v roce 2014. Práce bude rozčleněna do tří částí. Teoretická …more
Abstract:
The main topic of this diploma work will be application of the motive of sexual indicators and stereotyping in advertising message. Discursive analysis will investigate, how submitters address their possible customers in sexistic commercials areas. This thesis will contain seven analyses of commercials, on which the complaints were made because of sexism in 2014. The work will be dividend into three …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2016
  • Supervisor: doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Kateřina Kirkosová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií