The Antecedents and Consequences of Net Promoter Score: The Case of an Energy Company – Matěj Brandejs
Matěj Brandejs
Master's thesis
The Antecedents and Consequences of Net Promoter Score: The Case of an Energy Company
Precedenty a důsledky Net Promoter Score: Příklad energetické společnosti
Abstract:
Diplomová práce analyzuje vztahy mezi Net Promoter Score (NPS) a jeho precedenty a důsledky zmiňované akademiky s využitím příkladu energetické společnosti. Analyzované vztahy jsou se zákaznickou loajalitou, cenovou citlivostí, spotřebou, ochotou obnovit smlouvy, zákazníkovým věkem, pohlavím, úrovní vzdělání a místem spotřeby. Cílem je přijmout nebo zamítnout tyto spojení za použití statistických metod …moreAbstract:
The thesis analyses relationships between the Net Promoter Score (NPS) andantecedents and consequences that scholars claim related, using the case of an energycompany. Analysed relationships are with customer loyalty, price sensitivity,consumption, willingness to resume contracts, customer’s age, gender, educationallevel and geographic location. The goal is to confirm or reject these relationships …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77164
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Lukáš Sobíšek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77164
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Spokojenost zákazníků v hotelu Karel IV.
Vojtěch Tvrdý -
Spokojenost zákazníků vybraného podniku
Veronika Kůtková -
Spokojenost zákazníků v oblasti maloobchodu
Eva Řechtáčková -
Přínosy metriky Net Promoter Score ve sledovaném podniku
Martin Drábek -
NPS analýza loajality zaměstnanců
Darina Belzová -
Composite material based on polymer fibers/Ag NPs: A design of new functional material for antibacterial applications
Zuzana Konvičková -
NPS analýza loajality zákazníků a návrhy na její posílení
Martin Klvaňa -
NPS analýza loajality zákazníků a návrhy na její posílení
Martin Klvaňa