Identifikace faktorů působících na chování zákazníka při online nákupu potravin – Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Doctoral thesis
Identifikace faktorů působících na chování zákazníka při online nákupu potravin
Identification of the factors affecting customer behaviour when purchasing grocery online
Abstract:
Tématem disertační práce je problematika identifikace faktorů působících na chování zákazníka v rámci akceptace nákupu potravin online. Hlavním cílem práce je vytvořit rozšířený model akceptace technologie pro oblast online nákupu potravin. V úvodní teoretické rozpravě je představen celosvětový dynamický rozvoj online nakupování potravin a možnosti využití modelu akceptace technologie v rámci studie …moreAbstract:
This dissertation deals with the issue of identifying factors affecting customer behaviour in the acceptance of online grocery shopping. The main aim is to create an extended model of technology acceptance for online grocery shopping. The theoretical discussion presents the global dynamic development of online grocery shopping and the possibility of using the technology acceptance model in the study …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/fw1mn/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAUEROVÁ, Radka. \textit{Identifikace faktorů působících na chování zákazníka při online nákupu potravin}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2020. Available from: https://theses.cz/id/msw8sj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Akceptace a používání didaktického softwaru učiteli vzhledem k metodám a organizačním formám výuky chemie
Kateřina Chroustová -
Determinants of Consumer Adoption of AI Technology in European Banking Services: Understanding the Influence of Security and Privacy
Pavle Stamenic -
Using Cellulographics to understand online grocery shopping behavior
Suraj Gupta -
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Grocery shopping in the post pandemic era: A study in the Czech Republic
Alejandra Vélez Taborda -
Preference zákazníků při nakupování potravin online v komparaci s nakupováním potravin v obchodě ve Středočeském kraji
Petra Otradovská -
Online nakupování potravin na českém trhu
Nella FIKERLOVÁ -
Vliv pandemie Covid-19 na chování spotřebitele při nákupu potravin online
Alice Baculáková