Pavlína Píchová

Master's thesis

Marketingová strategie v začínající firmě

Marketing Strategy In a Starting Company
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo provést situační analýzu mikroprostředí i makroprostředí, ověřit potenciál trhu pro vstup nové firmy a vybrat primární cílovou skupinu, pro níž se sestaví marketingový mix služby. Pro shrnutí analýzy byla zvolena metoda IFE, EFE Matrix počítající skóre jednotlivých faktorů SWOT a doporučující konkrétní druh strategie. Dále byla použita analýza ANOVA a korelační koeficienty …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis was to perform a marketing research of the micro and macro environment, verify the market potential for the entry of a new company and select the primary target group for which the marketing mix of the service will be compiled. The IFE, EFE Matrix method calculating the score of individual SWOT factors was chosen to summarize the analysis and to recommend type of strategy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2022
  • Supervisor: Markéta Procházková
  • Reader: Zdeněk Vondra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85252