Lucie Komínková

Master's thesis

Vliv zdroje a elementů reklamy na efektivitu sociální reklamy na Instagramu

The influence of the source and elements of advertising on the effectiveness of social advertising on Instagram
Abstract:
Tato studie se zabývá efektivitou sociální reklamy a s tím spojenou problematikou zdrojů reklamy, elementů reklamy a vnímanou kredibilitou zdroje. Výzkum je proveden pomocí online experimentu, který zkoumá rozdílné efekty zdroje a elementů reklamy na efektivitu sociální reklamy na Instagramu. Základem výzkumu je hloubková literární rešerše akademických článků týkajících se této problematiky. Pro účely …more
Abstract:
This study deals with the effectiveness of social advertising and the related issues of sources of advertising, elements of advertising and the perceived source credibility. The research is conducted using an online experiment that examines different effects of the source and elements of advertising on the effectiveness of social advertising on Instagram. The basis of the research is thorough literature …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 2. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 8. 2020
  • Supervisor: Daria Gunina
  • Reader: Daniela Kandilaki

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81397