Projektová výuka regionálních dějin – Národní sad ve Štramberku jako místo paměti – Mgr. Jitka Šnejdrlová
Mgr. Jitka Šnejdrlová
Diplomová práce
Projektová výuka regionálních dějin – Národní sad ve Štramberku jako místo paměti
Project-based learning of regional history – The National park in Štramberk as a place of memory
Anotace:
Diplomová práce se zabývá Národním sadem ve Štramberku jako místem paměti, o jehož založení se zasloužil místní starosta a lékař MUDr. Adolf Hrstka. První, teoretická, část práce je věnována jednak teorii projektové výuky a regionálních dějin, na niž navazuje v závěrečné, praktické, části práce samotný projekt určený studentům dějepisného semináře 3. a 4. ročníků gymnázií, jednak fenoménu historické …víceAbstract:
The thesis describes a foundation of The National park in Štramberk as a place of memory that was founded by a local mayor and doctor Adolf Hrstka. The first, theoretical, part of the thesis deals with project-based learning and regional history which is followed by a project intended for students of history seminars at secondary schools in the last part of the thesis. Further attention is drawn to …víceKlíčová slova
projektová výuka projekt regionální dějiny gymnázium historická paměť místo paměti národní identita Štramberk Národní sad Kotouč Adolf Hrstka pomník busta socha Project-based learning project regional history secondary school collective memory place of memory national identity National park monument bust statue
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qbeph/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2021
- Vedoucí: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Jiří Hanuš, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství historie pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Otázky formování a proměn regionální identity obyvatel Frýdku-Místku po druhé světové válce
Markéta Sekaninová -
Kulisy regionální identity. Umělecká výzdoba divadelních budov v Brně, Zlíně a Mostě z 60. až 80. let 20. století
Nela KVÍČALOVÁ -
Terénní a projektová výuka s tematikou bitvy u Slavkova a napoleonských válek ve výuce dějepisu na základních školách
Gabriela Strejčková -
Projektová výuka regionálních dějin na příkladu obce Vnorovy
Kamila Vajdíková -
Průvodce Dačicemi. Průmysl v Dačicích a projektová výuka ve spolupráci s regionálním muzeem
Martin Lebr -
Exil a identita: Komparace českého exilu v Rakousku a Švýcarsku po roce 1968
Ondřej Haváč -
Vídeňští Češi po 40 letech: Národní identita a integrační proces v naraci českých uprchlíků po roce 1968
Ondřej Haváč -
Vídeňští Češi po 40 letech: Národní identita a integrační proces v naraci českých uprchlíků po roce 1968
Ondřej Haváč