Violoncello ve tvorbě albánských skladatelů – Mgr. Bledar Zajmi, Ph.D.
Mgr. Bledar Zajmi, Ph.D.
Doctoral thesis
Violoncello ve tvorbě albánských skladatelů
Cello in compositions by Albanian composers
Anotácia:
Tato práce se zabývá skladbami pro violoncello od albánských skladatelů a zároveň představí přehled a vývoj hudby v Albánii. Mimo jiné se čtenář dozví o hudebním folkloru, školním systému, představitelích violoncellové hry i o nových směrech hudební tvorby albánských skladatelů, zvlášť pro nástroj violoncello. Tato studie prezentuje také kompoziční a interpretační rozbory těchto skladeb na základě …viacAbstract:
This paper work is focused on compositions for cello by Albanian composers and simultaneously it introduces the overview and development of music in Albania. Moreover, readers get closer to music folklore, school system, violoncello interpreters as well as new directions of production by Albanian composers, mainly concerning violoncello instrument. This final paper work represents the compositional …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 6. 2017
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/y2d4e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 9. 2017
- Vedúci: prof. PhDr. Jindra Bártová
- Oponent: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc., prof. Václav Bernášek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/y2d4e/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicDoctoral programme / odbor:
Art of Music / Interpretation and Theory of Interpretation
Práce na příbuzné téma
-
Koncert pro violoncello a dechový orchestr Friedricha Guldy
Eva Cahlová -
České a zahraniční metodiky a školy hry na violoncello
Matěj Kovanda -
Interpretační problematika Tria a moll pro klarinet, violoncello a klavír, op. 114 Johannese Brahmse
Matej Veselka -
Petr Iljič Čajkovskij, Variace na rokokové téma pro violoncello a orchestr, historie vzniku, srovnání dvou verzí a různých interpretací v podání vybraných violoncellistů 20. a 21. století.
Nikita Ruzhavinskii -
J. S. Bach: Suity pro violoncello BWV 1007-1009, analýza a srovnání interpretací
Michal Karpíšek -
David Popper a jeho koncertantní skladby pro violoncello
Matěj Kovanda -
J. S. Bach - Suity pro sólové violoncello - rozbor interpretace
Lukáš Svoboda -
Kusy pro violoncello od Antonína Dvořáka
Iva Kalusová