Influence of Covid-19 on Consumers’ Behavior in the Czech Republic – Md Abu Taleb Saikat
Md Abu Taleb Saikat
Bachelor's thesis
Influence of Covid-19 on Consumers’ Behavior in the Czech Republic
Vliv Covidu-19 na chování spotřebitelů v České republice
Abstract:
Cílem této práce je porozumět změnám v chování spotřebitelů v České republice během pandemie Covidu-19. Za tímto účelem proběhlo hodně detailních rozhovorů s českými občany, kteří v současné chvíli pobývají v České republice. Při analýze dat získaných z detailních rozhovorů byly použity metody kvalitativního výzkumu. Na základě nich bylo zjištěno, že mají čeští spotřebitelé v současné době k nakupování …moreAbstract:
The goal of this paper was to understand the consumers’ behavior change in the Czech Republic during the Covid-19 pandemic. Therefore, a series of in-depth interviews were conducted among the Czech nationals that are currently residing in the Czech Republic. Qualitative research methods were applied in order to analyze the data from the in-depth interviews. The findings suggest that Czech consumers …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82126
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2021
- Supervisor: Efthymia Kottika
- Reader: Miroslav Karlíček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82126
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management
Theses on a related topic
-
Vianočné a veľkonočné tradície a zvyky na Kysuciach
Natália Voreková -
Vánoční tradice a zvyky se zřetelem na vánoční trhy
Sylvie Bartáčková -
Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů
Vlasta Sedláková -
Dopady zavedení zvyku ve spotřebě v DSGE modelu s heterogenními domácnostmi
Monika Dvořáčková -
Obalový design limonád a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Jakub Vrána -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva