Bc. Jana Vozková
Master's thesis
Etické problémy sdělovacích prostředků
Ethical Problems of the Mass Media
Abstract:
Diplomová práce se zabývá etikou v činnosti sdělovacích prostředků. Teoretická část je zaměřena na rozdíly mezi etikou a morálkou. Dále zmiňuje historii etiky a některé geografické rozdíly v jejím pojetí. Práce stručně popisuje také jednotlivé sdělovací prostředky a zmiňuje zákony upravující jejich činnost. Praktická část se zabývá podrobněji tiskovými sdělovacími prostředky. V diplomové práci je uveden …moreAbstract:
Diploma thesis deals with ethics of the Mass Media activities. The theoretical part is focused on the differences between ethics and morals. Further it mentiones history of ethics and some geographical differences in the concept. The thesis describes briefly each Mass Media and it mentiones the legislation which regulate their activities. The practical part deals with Print Media more in detail. In …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/y4fv6/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 11. 2011
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Role masových sdělovacích prostředků v
Věra Vlasáková -
Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu - děti a mládež
Jan Kovařík -
Analýza učebnic technologie pro střední školy zaměřené na strojírenství
Roman Stratil -
Zhodnocení prostředků individuální ochrany pro vybrané kategorie osob ve vymezené části území Středočeského kraje
Martina Gollová -
Nejpoužívanější učebnice AJ pro 5. ročník pohledem učitelů
Pavlína Pěkná -
Návrh plánu odborných exkurzí pro žáky SZŠ
Patrik Mica -
Role masových sdělovacích prostředků v
Věra Vlasáková -
Magnitude of Corporate communication with media
Margarita Lapotko