Aplanace segregačních faktorů v komplexní inkluzi žáka s ADHD – Bc. Martin Jurman
Bc. Martin Jurman
Bachelor's thesis
Aplanace segregačních faktorů v komplexní inkluzi žáka s ADHD
Applanation of segregation factors in the complex inclusion of pupil with ADHD
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na bariéry bránící žákovi s ADHD v komplexní inkluzi. V práci jsou uvedeny metody, jak vhodně inkludovat žáka s tímto syndromem, ale také je popsáno, čemu je nutné se vyvarovat, aby inkluzivní vzdělávání přineslo kýžený efekt. Inkluze je proces, který se snaží o začlenění všech osobnostních složek jedince. Děti jsou během edukace často limitovány symptomy této hyperkinetické …moreAbstract:
Bachelor thesis is focused on the barriers of complex inclusion of pupil with ADHD. This thesis presents methods to properly making the inclusion of a student with this syndrome, but also described what is required for inclusive education. Inclusion is a process that seeks the inclusion of all components of the individual personality. Symptoms of the attention deficit hyperactivity disorder limit the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rj9pf/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Inkluze dětí s ADHD pohledem pedagogických pracovníků
Romana Králičová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Inkluze žáků s ADHD na střední škole elektrotechniky a strojírenství
Martin Filip -
Inkluze žáka s ADHD na 1. stupni základní školy
Alena Procházková -
Inkluze žáků s ADHD a její vnímání učiteli na 1. stupni ZŠ
Jana ÜRGEOVÁ -
Inkluze předškolního dítěte s ADHD syndromem a Aspergerovým syndromem
Alena PALKOVSKÁ