Bc. Martin Jurman

Bachelor's thesis

Aplanace segregačních faktorů v komplexní inkluzi žáka s ADHD

Applanation of segregation factors in the complex inclusion of pupil with ADHD
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na bariéry bránící žákovi s ADHD v komplexní inkluzi. V práci jsou uvedeny metody, jak vhodně inkludovat žáka s tímto syndromem, ale také je popsáno, čemu je nutné se vyvarovat, aby inkluzivní vzdělávání přineslo kýžený efekt. Inkluze je proces, který se snaží o začlenění všech osobnostních složek jedince. Děti jsou během edukace často limitovány symptomy této hyperkinetické …more
Abstract:
Bachelor thesis is focused on the barriers of complex inclusion of pupil with ADHD. This thesis presents methods to properly making the inclusion of a student with this syndrome, but also described what is required for inclusive education. Inclusion is a process that seeks the inclusion of all components of the individual personality. Symptoms of the attention deficit hyperactivity disorder limit the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2016
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta