Bc. Natálie Huptychová
Master's thesis
Genderové stereotypy v reklamě
Gender stereotypes in commercials
Abstract:
Tato diplomová práce s názvem „Genderové sterotypy v reklamě“ má za cíl identifikovat genderové stereotypy v televizní reklamě v české televizi a zjistit, jak je vnímá publikum. K dosažení tohoto cíle byla nejdříve zvolena technika pozorování. Pro tuto techniku byl zvolen vzorek reklam na stanici televize Nova, v hlavním vysílacím čase, během jednoho týdne. Následně byly identifikovány genderové stereotypy …moreAbstract:
This diploma thesis entitled "Gender Stereotypes in commercials" aims to identify gender stereotypes in television advertisement on Czech television and to find out how the audience perceives them, as the public was considered as an audience here. To achieve this goal, the observation technique was first chosen. For this technique, a sample of commercials at the Nova television station, in prime time …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Stereotypy v československé televizní reklamě v době normalizace
Andrea Vohralíková -
Genderové stereotypy a genderové vnímání televizní reklamy
Olena Bondaruk -
The perception of physical appearance and attitudes towards cosmetic surgery in South Korea: A Question of sociocultural values and media exposure
Kristina Kolovrátková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights