Specifika práce Marcely Kovaříkové. Hledání rovnováhy mezi výchovou a divadlem v kontextu ZUŠ – BcA. Andrea Szopová
BcA. Andrea Szopová
Bachelor's thesis
Specifika práce Marcely Kovaříkové. Hledání rovnováhy mezi výchovou a divadlem v kontextu ZUŠ
Specific features of Marcela Kovaříková's work. Finding of the balance between education and drama in context of Basic art schools
Abstract:
Bakalářská práce „Specifika práce Marcely Kovaříkové“ mapuje tvorbu Marcely Kovaříkové působící na Základní umělecké škole v Třinci. Cílem je najít a popsat její osobitý rukopis a také přístup k práci s neprofesionály.Abstract:
Diploma thesis „Specific features of Marcela Kovaříková's work” describes the work of Marcela Kovaříková, who teaches at the Basic art school in Třinec. The aim of this thesis is to find and describe specific principles of Marcela Kovaříková's work and her approach to work with nonprofessional actors.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2016
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/ks23y/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2016
- Supervisor: MgA. Miroslav Jindra
- Reader: prof. PhDr. Silva Macková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SZOPOVÁ, Andrea. \textit{Specifika práce Marcely Kovaříkové. Hledání rovnováhy mezi výchovou a divadlem v kontextu ZUŠ}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Theatre. 2016. Available from: https://theses.cz/id/n5hmkx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/ks23y/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of TheatreBachelor programme / field:
Dramatic Arts / Drama in Education
Theses on a related topic
-
Literárně dramatický obor na Základních uměleckých školách v Brně: vznik, vývoj a současný stav
Kateřina Mikanová -
Využití projektové metody v distanční výuce literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole Česká Třebová
Zuzana Kulhánek Habrmanová -
Analýza metod podpory žáků s komunikačními obtížemi v literárně-dramatickém oboru
Berit Hönigová -
Mezioborová spolupráce tanečního, literárně-dramatického a výtvarného oboru (Projekt Květuška a její zahrádka)
Martina Dobešová -
Podpora aplikace rámcově-vzdělávacího programu pro Základní umělecké školy, obor literárně-dramatický.
Jana ŠÁLKOVÁ -
SNĚHOVÁ KRÁLOVNA - INSCENAČNÍ PROCES S ŽÁKY LITERÁRNĚ DRAMATICKÉHO OBORU
Andrea Krejčová -
Polomaska jako nástroj rozvoje hereckých kompetencí u žáků// literárně-dramatického oboru ve věku od 14 do 17 na ZUŠ
Pavla Kroupová -
The Childish Avant-garde: Contemporary Swedish Children’s Theatre since the 1970s and the Aesthetics of Play
Romana Švachová