Chrám Kristova vzkříšení Spasitele na krvi a ruská imperiální myšlenka – Mgr. Ekaterina Titova
Mgr. Ekaterina Titova
Diplomová práce
Chrám Kristova vzkříšení Spasitele na krvi a ruská imperiální myšlenka
The Church of the Resurrection of Christ the Saviour on the Blood and the Russian Imperial Idea
Anotace:
Ruská imperiální myšlenka se vyvíjela po staletí a promítla se do architektury 19. století, včetně architektury „ruského stylu“. Výjimkou nebyly ani církevní stavby. Chrám Vzkříšení Krista na krvi byl postaven na památku atentátu na císaře Alexandra II., ztělesňuje umělecké ideály své doby a imperiální myšlení a odraz mnohostranné aspekty kultury a ideologie 19. století, včetně problému národní identity …víceAbstract:
The Russian imperial idea developed over centuries and was reflected in 19th century architecture, including "Russian style" architecture. Church buildings were no exception. The Church of the Resurrection of Christ on Blood was built to commemorate the assassination of Emperor Alexander II, it embodies the artistic ideals of its time and imperial thinking, and a reflection of the multifaceted aspect …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rrq9j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedoucí: prof. Ivan Foletti, MA
- Oponent: doc. PhDr. Pavel Boček, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dějiny umění / Dějiny umění
Práce na příbuzné téma
-
Současný ruský publicistický styl a svoboda slova v ruských médiích
Gordana MIKEŠOVÁ -
Problematika stravování spojeného se zdravým životním stylem v rusky psaných internetových magazínech pro ženy
Kateřina Zajíčková -
Zdravý životní styl mladé populace: Srovnání české a ruské instituce
Alena Myzina -
Kompoziční styl Nikolaje Metnera v kontextu Stříbrného věku se zaměřením na klavírní sonáty op. 22, op. 27, op. 38.
Amaliya ABDURASHIDOVA