Pomůcky pro rozvoj a diagnostiku vizuomotorické koordinace u dětí se zrakovým postižením – Bc. Klára Náhlíková
Bc. Klára Náhlíková
Master's thesis
Pomůcky pro rozvoj a diagnostiku vizuomotorické koordinace u dětí se zrakovým postižením
Visuomotor and assessment materials for children with visual impairments
Abstract:
Anotace: Diplomová práce pojednává o vytvoření pomůcek rozvíjejících vizuomotorickou koordinaci u dětí předškolního věku s postižením zrakového vnímání a jejich ověření v praxi. Teoretická část se zabývá vymezením zrakového postižení, legislativou týkající se předškolního vzdělávání, psychomotorickým vývojem dítěte, vývojem jemné motoriky a smyslovým vnímáním spolu s vizuomotorickou koordinací. Hlavním …moreAbstract:
Annotation: The thesis discusses tool's creation for developing visual motor coordination for preschool children with visual disabilities and their certification at practice. The theoretical part deals with visual impairment, legislation witch is important for preschool education, development of child's psychomotor activity, development of fine motor skills and sensory perception together with visual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pxhuq/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2013
- Supervisor: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NÁHLÍKOVÁ, Klára. \textit{Pomůcky pro rozvoj a diagnostiku vizuomotorické koordinace u dětí se zrakovým postižením}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/n6apnh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
Lucie Hájková -
Weekend stay for children and youth with severe visual impairment on the theme: The Hobbit
Tereza SALVADORI -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Kateřina KUJÍNKOVÁ -
Volný čas dětí se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky se zaměřením na sportovní a pohybové aktivity
Aneta BRŮŽKOVÁ -
Retrospektivní zhodnocení zkušeností se vzděláváním v rámci školského systému z pohledu dospělých osob se zrakovým postižením
Radek HUŠTAN